< mErDeKa sUda > BUT .....



Jgn cakap aku tak amek taw sal kemerdekaan negara lak , merdeka kat sini means aku bebas dri sebarang peperiksaan. Aku bru je merdeka pade 2/11/11 yang lalu. Teringat mase pekse, klu ase ade s0alan yg tak pham, tekan kalkulat0r , n then bgi kwn bce, insyaAllah , kawan akn t0l0ng. Shuhhh senyap taw , ni secret antare kita je . ha3. Aku selalu ingat ayat dri salah seorang cikgu paling garang kat sekolah aku , JANGAN MATI SEBELUM MATI = jangan tidur dalam dewan pekse. Kalau degil n time tu cikgu tu tengah r0nda , mmg siap r , ade kne sepak meja , mmg malu r. (ade pnglaman taw , ha3)

Bile pekse akhir tahun da abes , lega rasenye kple 0tak ni. Tapiii. . ingat kan pas pekse ni ley larh relax2 tpi 0h my g0d! ULBS pulak menanti.~NGEEE , mmg sengal larh.  S0 untuk amek jln mudah, aku nak bce sin0psis cerita je (amek dari majalah s0lusi di page akhir sekali). Senang, tak yah hafal stanza yang pnjang2 yang smpai 6 stanza tu. Tpi 0rg ckp bek wat kumpulan , tapi aku tak nak. Sebab tak taw nak wat pe, msak2? Bahas? .

Lepas raya haji ni (selasa) ulbs akan berlans0ng. Kalau nak ik0tkan hati, aku nak buat sehari selepas pekse,( pekse abes hari rabu ,ari ni = khamis) , senang . sebab ape senang ? sebab senang aku nak p0nteng hari selasa tuh. Aku berangan nak d0k kg lame ckit, nak blaja wat kek lagi. Tapi bile da ramai nak wat hari selasa, terpakse r aku ik0t sekali. Eee , aku tak setuhju sebenarnye. Tapi aku kene memahami perasan dak kelas aku tu yg rata2nye tak hafal lagi ape yg nak dibace mase ULBS tu.

p/s = ULBS means Ujian Lisan Berasaskan Sekolah

0 comments: