! mimpi ngeri yg menakutkan !



TIME:8 HARI SEBELUM RAYA(2011)
ISNIN . . 0rg len d0k p sk0la , aku relax2 ats tilam , cam cuti pnjg je lagak nye , tibe2 ade satu suare yg menegur ," tak nak p sk0la ke ?" jwb aku dgn selamber "malaz , agi p0n bwu pas pekse , tak belajar pnye" ayh tak cakap ape2 , hnye ketuk keple aku , 't0ing' aduh sakit kple aku . . tu blsan nye 0rg ta p sk0la ngan alsn MALAS . ish, teruk nye aku . (baru taw ke cik intan 0i? haha)bkan stkat kne ketuk ngn ayah je , abg aku p0n same , sb0k nak gnggu aku tid0 , tarik selimut ler , cubit , tarik idung , ketuk kepale , n last skli yg aku tak thn ngan ialah dga bebelan cam mak nenek . ad0i , abg aku . cepuk kang baru taw . .

SELASA . . BERMULANYE MIMPI NGERI YG MENAKUTKAN ! "intan bng0n , smbhyang subuh " lepas s0lat tu , aku bng0n p baring d0k sebelah my m0m , peluk mak , " eh tak g sk0la ke ?" es0k je larh " hahaha , dgn slumber je ckap cam tu . .tpi takut gak , takut knt0i ngan my dad , nsib bek lar my dad pagi2 lagi da blik kg , ade hal . . lega sekejap . .aku p ngadap lapt0p , bkak fb . n saat tu lar MIMPI NGERI bkal berlaku . .

"intan , ni makl0ng ajak g teman dia g bank. b0leh?" gurlp! ape jwapan yg harus aku bagi ? 'tak nak lar mak / malas lar mak , intan nak tid0 / intan ade keje sk0la lar mak, sw0h 0wg len je lar temankan / ' tapi len yg di rancangkan len lak yg terkeluar "erm ,b0leh mak" g bandar ngan makl0ng ? 0mg~ . . tak reti nak ckap cam ne knpe aku tak nak p ngan makl0ng ni? . . ade lar sebab nye . . 

maybe ta de taste r jln ngan 0rg tue . . tapi ade sbb len . . saat tu jgak aku gerak k.ngah yg nga demam . "k.ngah , teman lar k0i teman m.kl0ng ." "a0k g lar , k0i da penah teman die , ni gliran a0k pul0k" k fine ! saat tu tak taw cam ne nak pikir da . . mmg kuar ngan m.l0ng aku anggp mimipi ngeri yg sangt menakut kan . . tapi bile da kuar tu , tak de pe2 yg jadi , knpe? sbb my dad yg da blik dr kg tu yg teman kan . .FUHH! nsib bek my dad yg teman kan sepnjg prjlnan pergi dan blik , kalu tak , tak taw pe akn terjdi . .! peace

0 comments: