; ; jubah tak de SAIZ ; ;

sedih nya . .

sedih sangat . .tadi pas blik s0lat terawih , ter0s g bandar MENTAKAB , cari jubah , mak ckap jubah kat situ murah n ade saiz bdan aku ( sebl0m ni tak pernah jmpe jubah yg sme saiz ngan aku )
tadi ngan muke exited , g kdai tu , ter0s g tempat yg ade jubah , cari lar jubah ngan my sis , satu per satu try jubah , sume saiz kecik tuk dak um0 12-8tahun , yg bs0r lak , terlebih bes0r tuk aku , cari agi , tanya punye tanya , 0rg kedai tu ckp takde , 0MG~

tahun ni cadang nya , nak s w0h jiran buat kan bju kurung m0den , malas sw0h mak . niat di hati kalu sw0h jiran wat kan mesti siap sebel0m raya (sebelum ni , mak wat kan bju raya , bju raya akn ciap PAGI RAYA )
sampai bagi dua psng kain kat jiran sw0h wat kan , 

tapi tadi , my sis bgitaw , bju kurung m0den tu tak dpat ciap kan sbl0m raya kerana jiran tu sakit perut , tak larat nak buat kan . . mase tu jatuh rahang mendeng0r nya . . betul ke ? ke my sis ni men2 je ? tu yg aku pikir saat tu , bile mende yg sme my sis bgtaw kat mak aku , baru aku tahu yg my sis tak men2 . .

mase tu bwu gelabah . . mase tu da pikir , tak raya lar aku . malas lar raya . tahun ni raya tanpa bju baru . n skang aku give up ! da cakap kat mak , " mak , tak yah lar beli baju raya !" kata ku muktamad ! n di samping tu rase lega c0z , duit yg my br0 bagi (50 enget) masih tak terusik . s0 duit tu ley lar diguna kan untuk tujuan len . dalam mase yg same sgt sedih , adik-beradik yg len sume da ade bju raya , aku je yg tak de lagi . . nak nangis!

0 comments: