_Doraemon _


sombong je muka tuh, wehh kimi, baju k0i tuh

ni lah abg aku = ='


“ nah intan, senyap2 je tau”
 zaed hulur palstik kat aku, bukak2 ade baju. Oh my abang tq sgt2. Syg awak ketat.
Tapi tak lagi ketat bile tg0k baju tuh.
What? Gambar doreamon? Size pulak kecik.
Err ..aku pakai baju tu muat2 je = =’
Sengal di tahap petala kelapan betullah. Boleh pulak terpikir nak belikan aku baju gambar doraemon. Zaed, k0i da besarlah, bukannye umur budak kecik lagi. ~ngeee
Terpaksalah bagi baju tu kat Kimi. ~ EeE, untung lah die ~
Abang aku yang satu ni memang lah. Memang, memang,  Memang Poyo (!!)
Dan seperti biase, bile aku selalu dilebihkan, mak akan marah. Ye lah zaed bagi macam2 kat aku, macam aku s0rang je adik die. Sedangkan die ade 6 lagi adek bawah die.
Tapi zaed mmg baiklah, walaupun dalam erti kata sebenarnye dia ni bukan baik p0n. Memang dah banyak duet die aku perabehkan. Eh ,bukan, mmg duet die dah banyak perabehkan untuk aku. ~silap pulak~
Bila zaed bagi macam2 kat aku,
Mak akan cakap kat zaed “ Intan tu belum tentu lagi boleh tolong aw0k mase tua nanti, belum tentu akan tolong aw0k mase aw0k dalam kesesusahan satu hari nanti ent0h2 adik aw0k yang lain2 tu akan t0long aw0k dan bukannye die”
Mak jangan lah cakap cenggitu. Intan nak berbakti kat zaed. Intan akan selalu kenang jasa zaed.
Dan selalunye bila zaed buat hal, aku yang jadi mangsa. Aku yang akan jadi orang tgh mak ayah. Aku yang akan sl0w talk ngan die.
 Mak ngan ayah cakap, kalau aku betul2 sayang die, aku takkan biarkan die hanyut. Kalau aku sayang kan die, aku kene nasihatkan die, suruh die berubah. insyaAllah mak ngan ayah, intan akan lakukan semua tu. Intan p0n tak nak teng0k zaed jadi terok, jadi orang yang tak berilmu.
p/s: k0i sayang a0k zaed, a0k je lhaa satu2 nye abang yang k0i ade.. luv u my brother <3

0 comments: