_HaDiRnYa TeMaN DI SiSi_






bingkisan ni ku tujukan buat kengkawan yg pernah hadir dalam hidup ku selama 16 tahun ni. Aku buat bingkisan ni sebab terasa tercabar dengan kata2 se0rang sahabat di fb. Aku jelez teng0k zer0xx asyik wat ayt jiwang kat fb yg 0riginali dari hati (0rg tgh bercinta katakan ) . pastu die ckp , aku p0n b0leh buat , n then aku p0n try buat, tapi ta mau ayt2 jiwang ni , zaman jiwang aku dah berlalu , s0 aku tulis bingkisan ni especially untuk my frens yg ade saat aku susah dan senang ,

Cinta,
Dulu aku pernah memiliki cinta,
Meskipun hanya sekadar cinta m0nyet,
Namun sudah cukup untuk mendewasakan aku ,
Cinta m0nyet , ianya datang dan pergi ,
Hanya cinta sejati yang selamanya ,
Hanya cinta sejati yang membahagiakan ,
Hanya cinta sejati yang utuh dihati ,
Namun hadirnya cinta tidak setanding  hadirnya se0rang teman di sisi,
Hadirnya teman , mampu mengubat luka di hati ,
Hadirnya teman , tempat mencurah segala yang terbuku dihati,
Hadirnya teman , menceriakan suasana ,
Hadirnya teman , membantu ketika susah dan senang,
Hadirnya teman , tidak mengira rupa paras dan harta,
Hanya keikhlasan yang diperlukan ,
Meskipun,dengan celoteh yang tidak sengaja,telah menguris hati seorang teman,
Namun ianya adalah asam garam dalam persahabatan ,
Tiada istilah ‘bekas kawan’ sepanjang  hidup ,
Kerana teman , adalah sahabat sehingga mati ,
Duhai sahabat ,
Dengarlah bingkisan ini ,
Kutujukan buat dirimu yang bergelar teman buat diriku ,
Maafkan diri ini , andai ketika menutur bicara ,
Telah melukai hatimu secara sengaja mahupun secara tidak sengaja ,
Aku hanyalah insan biasa ,
Yang tak lari daripada melakukan kesilapan ,
Kerana segala yang buruk itu datangnya dari aku sendiri ,
Dan segala yang baik itu datang dariNya
Ingatlah  wahai teman ,
Kawan ketika senang mudah dicari ,
Kawan ketika menangis , susah ditemu . . . .
KAU bukan KAWANKU SELAMANYA . .


0 comments: